dinsdag 17 mei 2011

Wortelcake

Toch maar ff het recept van de wortelcake posten ik heb hem vandaag gemaakt om morgen mee te nemen naar een vriendin we gaan heerlijk met zijn 3en thee leuten dan kan natuurlijk de wortelcake niet ontbreken.

De hoeveelheden worden niet gewogen maar gaan met een kopje bij mij altijd de blauwe het is een ruime koffie kop .......
4 eieren 1 zakje bakpoeder een flinke theelepel citroenrasp (zie het potje) flinke snuif kaneel beetje zout
1/2 kop zonnebloemolie 1 kop rietsuiker (gewone mag ook) 2 koppen bloem (volkoren of spelt mag ook)
3 koppen fijn geraspte winter wortel .......

Zo komt hij uit te oven als je het als volgt hebt gedaan ... eerst de eieren flink schuimig kloppen zout bakpoeder suiker kaneel en citroen erbij nog ff doorkloppen .... olie toevoegen wederom kloppen dan
het meel nog ff kloppen en dan als laatst de wortel nog even kloppen en klaar ...... optioneel is nog wat
walnoten of rozijnen toevoegen .......... en omgekeerd ziet hij er zo uit .....

Beetje jammer ik heb geen topping in huis ....  die maak je zo ... en pakje monchou klein beetje roomboter
klein beetje citroen en wat poedersuiker (ik ben van het op gevoel koken) en dat nog even over de cake
smeren ..................... heerlijk ........... smakelijk eten allemaal ................ sorry bijna vergeten deze platte
vorm gaat 45 minuten op 150 graden als ik de gewone cake vorm gebruik gaat hij iets langer ................

2 opmerkingen:

  1. O, als ik dat zie, krijg ik alweer zin, mmm heerlijk.
    Je moet hem proeven om te geloven dat hij echt heerlijk smaakt, een aanrader.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat ziet het er weer heerlijk uit.
    Je krijgt er direct zin in.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen