dinsdag 7 juni 2011

Bolero/giletje

Ik heb deze bolero bijna 3x gehaakt de eerste keer heb ik het haakwerk zo vaak moeten uithalen dat ik de bolero 2x heb gehaakt en toen ik het uiteindelijke resultaat niet goed vond het ik het werk helemaal uitgehaald en ben opnieuw begonnen met een dikkere haaknaald omdat ik nogal strak haak en dat is voor een kledingstuk niet altijd handig .............. zo is het begonnen

Een grote bol uithaalde witte katoen geschikt voor pen 2.5/3 maar ik heb 4 gebruikt ..... ik haak hier het rugpand

Na het rugpand ga je helemaal rondom haken waar ik voor het kraagje de hoogte minder heb laten worden door een paar rijen stokjes te vervangen door vasten ........

Hier kan je zien dat je rondom haakt ....... met aan het eind een randje wat ik zelf heb verzonnen ....
het patroon is van Drops http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=119&d_id=22&lang=nl
met een beetje van mezelf .....

Hier het resultaat met een wit shirt ................

Voor de duidelijkheid hier eentje met een blauw shirt eronder het koordje is los zodat je het bolerootje ook los kan dragen dan denk ik dat het wel erg gaat wijken ...............

4 opmerkingen:

  1. Wat goed dat het eindelijk af is.
    Je hebt er zo hard voor moeten ploeteren.
    Maar........het resultaat mag er zijn.
    Hij staat heel leuk op de foto.
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel leuk! knap gedaan!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou oefening baart kunst nu is hij echt heel mooi geworden.
    Hij staat je goed.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat supergaaf!! Jij bent echt een ster in haken!! Ik heb foto's geplaatst van de give away hoor...ben er zo blij mee!!
    Nogmaals een dikke dankjewel!!

    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen